16 August 2010

Pencarian Seorang Penganggur

Lama aku tidak update blog ni. Mana la nak sempat kan.
Memang pencarian nak cari kerja ni bukan senang.
Tiap-tiap hari ke hulu ke hilir dok usung resume ngan segala fail sijil2.
Memang agak berbekas jugak la kesakitan akibat keberatan sijil2 itu di bahuku..Chewah ayat propaganda ntah pahape.

Kalau la nak tau sebab berat sangat fail sijil aku tu jeng jeng jeng (kasi suspen..hehe) sebabnya segala sijil dari kurun ke-19 sampai sekarang aku letak sumer. Dari tadika smpi dah nak jadi mak orang (bila aku nak kawen ni? *tetibe*) segala sijil yang aku penah dapat aku letak.
Sijil silat, drawing ang coloring competition, sajak, syair, peraduan kuntum, plkn, sijil matrikulasi, degree sumer la..tu dia aih banyak kan.
Sebabnya aku nak jugak interviewer tu tau aku ni rajin masuk pertandingan dari kecik smpi skrg.. muahhahaha.

Cuma dah beso ni je aku macam malas sikit nak masuk apa2. Aku sekarang cuma fikir nak dapat pointer with flying colors(masa study dulu la) n dapat capai target aku. dan sebagai seorang penganggur ni aku memang fikir nak cari duit je.
Yer la sapa nak tolong bayo kereta aku tu, segala bil handphone, broadband, duit makan, macam2 la..

Baru tau aku betapa sengsaranya abah nak cari duit. Nak isi perut isteri dan anak2.nak beli tu nak beli ni.hmmm aku paham sekarang (tetibe jadi mood aku seorang anak yang terharu). Aku doa sangat semoga pencarian aku ni akan berakhir. Sekurang-kurangnya nanti aku tak jadi beban kat family masa aku nak masuk sambung blajo nanti. Nak sambung blajo ni pon nak guna banyak duit. Takpe lain kali aku cerita pasal aku nak smbg master aku ni.

Last words from me “Let Us Always remember Allah for the wonder of his creation”. Love you all..

No comments:

Post a Comment