16 August 2010

Oh My Baby !!!

Salam satu Malaysia..hehe

Aku dapat baby!!! Ulang sekali lagi Aku dapat baby !!!
sekali lagi..ok dah2 cukup muahahaha

Syukur sangat ke hadrat Allah kerana beri aku rezeki lebih.
Alhamdulillah dah lama aku tunggu baby aku ni keluar.
Last2 dah jadi kenyataan.
Oppps tapi jangan salah faham ok..
I’m still single and I’m not married yet.
Kalau nak tau my baby tu nama dia myvi binti perodua..hehe
suka-suki je aku jadikan myvi ni baby girl.
Lamanye aku tunggu myvi ni nak kuar macam2 halangan tau aku redah.

Ok lets I tell u one by one. Cerita dia bermula begini, aku dah nak tempah baby ni dari bulan 1 lagi.
lepas tu pulak kebetulan la perodua ni nak keluarkan si ALZA tu jadi sibuk la nak proses ALZA dulu. Kira dalam 2,3 bulan gak tunggu. Disebabkan family aku terdesak nak pakai kete jadi abah guna nama aku beli kembara secondhand. Tup2 2,3 minggu lepas tu, orang perodua called kata myvi dah kuar. Mak ai gelabah gak la aku masa tu.
Tapi tersangat la hampa sebab orang bank called kata gaji aku tak lepas nak amek myvi tu sebabnya aku dah ada komitmen kat kembara. Sedih tu jangan nak cakap la. Takkan la aku nak tolak kembara tu balik sebab abah nak guna pergi kerja.

Aku pun macam buntu campur sedih campur terkilan campr macam2 la. Masa tu gaji aku x sampai rm2000. Sebab tu la susah nak lepas ambil dua kereta. Then, my kak yong jadi my heroin, kak yong cakap kawan dia kat branch perodua yang lain boleh tolong. Jadi, aku pon kena tunggu la my new application.

Nak dijadikan cerita aku ni pergi gatai berhenti keje atas sebab2 tertentu yang aku rasa tak yah la aku detailkan. Jadi masa myvi yang baru nak kuar, encik yang uruskan tu detect la aku dah berhenti kerja. Nasib baik la dia ni baik hati, dia pon tolong aku settle sumer dan akhirnya aku Berjaya menandatangani perjanjian dengan pihak bank untuk dapatkan my baby tu.

Nampak macam susahkan nak dapat kereta? Tapi tak apa la janji sekarang sumer dah settle. Yang penting kena cari duit nak bayar kete. Aku pon sebenarnya nak beli kete baru sebab nak kasi parents senang sikit. Dapat merasa kereta baru, parents pon boleh drive. Ada la hikmah atas semuanya. Apepon family gumbira kita pun gumbira. Jumpa lagi .. Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment