21 August 2010

Buka Puasa Dengan Air Paip :(

Syukur yang tak terhingga kepada Yang Maha Pencipta atas peluang yang diberi aku masih dapat bernafas masih lagi dapat menggerakkan jari-jemari aku ini untuk menaip huruf-huruf atas keyboard ni.
Syukur jugak atas kesempatan yang diberikan dapat aku merasa lagi kenikmatan bulan Ramadhan ini. Memang banyak aku kena bersyukur. Dan lupa nak bagitau yang aku dah kerja..yehuuuu

Masuk bab bulan Ramadhan ni mesti terbayang nak buka puasa dengan makanan yang lazat lagi tertarik kau memang deboom la kan.. nak makan popia basah la, ayam golek la,murtabak, kuih lapis,ayam percik, macam-macam la sampai terliur beta di sini..mak aiii hehehe

Tapi pernah x terfikir kena buka puasa dengan air paip jer. Terasa macam sadis kan. tapi itulah hakikat yang aku lalui selama aku berpuasa di negeri orang ni. Waaaaa yerla habis kerja pukul 7.Mana aku nak sempat cari makanan. Nak kejar bas lagi nak naik LRT lagi. Memg terpaksa telan air paip dulu la lepas tu baru aku cari makanan. Aku ni pon satu pegi la cari kurma.

Ada satu hari tu ada brother bawak bas ni baik hati offer kurma sebab masa tu dah azan. Baik kan..baik bukan sebab abang tu hensem ke ape tapi sebab dia prihatin. Dari pemerhatian aku kat bumi KL ni orang dia sebenarnya baik-baik belaka. Suka tolong orang especially kalu naik LRT. Kalu ada orang buta ada yang tolong pimpinkan. Kalu ada makcik-makcik ke pakcik-pakcik ke ada orang kasi tempat duduk. Memang aku respect sesangat. Yang tak berapa baik tu memang la ada tapi yang kelompok dan golongan baik hati ini wujud dengan ramainya. Saja aku buat ayat hiperbola sebab nak tunjuk memang ramai insan2 sebegitu di bumi KL ni.

Ok berbalik cerita bukak puasa dengan air paip anggap la itu dugaan. Biasa la duduk jauh dengan family susah senang kena tanggung sendiri. Kena berdikari la kan. kalu tak sampai bila nak maju. Chewah tetibe jadi semangat..hehe.

Semoga Ramadhan kali ni membawa keinsafan dan mendapat keberkatan buat diri kita. Tahan nafsu, jaga mata semoga Allah terima puasa kita..Aminnn

No comments:

Post a Comment