15 February 2011

~ Salam Maulidur Rasul ~

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh.

Alhamdulillah dengan rahmat Allah aku masih mampu berdiri di muka bumi ni.
Aku kena banyak bersyukur sebab Allah masih panjangkan nyawa.
Ingat tak lagi doa bangun tido yang mak/abah/opah/tok ajar? hehe..
Meh sini aku nak sharing2..

اَلْحَمْدُ ِللهِ الَّذِى أَحْيَانَا بَعْدَمَا أَمَاتَنَا وَإِلَيْهِ النُّشُورُ
Alhamdulillahil ladzi ahyana ba’da ma amatana wailaihin nusyur

Segala puji bagi Allah yang menghidupkan aku kembali setelah mematikan aku dan kepada Allah akan bangkit

Sebab ape la eden beria nak bangun awal?
Sebabnya semua orang tahu hari ni 15 Februari 2011 / 1432 H
Kita meraikan ulangtahun kelahiran kekasih Allah.
Junjungan tercinta Nabi Muhammad SAW, penutup sekalian para nabi.
Jom hari kita sama-sama amek masa perbanyak selawat ke atas junjungan besar kita.

Bila aku baca sirah Nabi betapa Nabi Muhammad cintakan kita.
Di akhir hayat Baginda masih menyebut
"Ummati... Ummati...Ummati...."
yang bermaksud "Umatku..Umatku...Umatku..."
Betapa sayangnya Rasulullah buat kita, umatnya..
Walau tak pernah kenal siapa kita, tak pernah bersua
Nabi Muhammad SAW tetap ingat pada kita. 
Namun mari kita renungkan sejenak..
Adakah kita selalu mengingati Allah dan Rasulnya?
Astaghfirullah..yer la kita manusia biasa. kadang2 terlupa. kadang2 terleka.
Ok jom sama2 hari ni dan seterusnya kita selawat banyak2 k.



Selawat Syifa'



" Salam Maulidur Rasul 1432 H "

No comments:

Post a Comment